2015. április 9., csütörtök

Miért vizesedik a tároló konténer?

Hónapokig figyeltem, hogy a tárolókonténerben lévő tárgyak nedvesednek.
Zárt fémdoboz aminek nem lukas a födémje hogyan lehet mégis nedves?
Reggelente vízcseppek jelentek meg a mennyezeten ami napközben eltűnt onnan.
Így ment ez nyárvégén és télen is +25 fokban és hidegben is...
Aztán néhány hete rájöttem:

Látszik a pára csillogása a felületen

A konténer teteje a világűr felé néz ami kiszippantja a hőt a tetőlemezből, különösen felhőmentes időben.Hasonlóan működik mint amikor a nyitott hűtő előtt állunk és az "sugározza a hideget".
A függőleges felületek nem hűlnek le jobban mint a környező levegő hőmérséklete, de a vízszintes felület, ami felfelé néz, az bizony jelentősen lehűl. Így a levegő páratartalmának egy része kicsapódik mind a külső mind a belső felületen. A belső felületen persze több vízcsepp jelenik meg, mert a dobozon belül felhalmozódik a nedvesség , mert ami lecsepeg a födémről a tárolt tárgyakra az újra és újra elpárolog, de nem tud távozni  a belső térből.
Ugyanazon felület kívülről, ugyancsak vízes

Mi tehát a megoldás?
Ugyanolyan hőmérsékleten kell tartani a födém felületét is mint a többi falat. A fűtés nagyon költséges lenne.
Hőszigeteljük, persze kívülről.
Én bezsákolt papírőrleményt használtam erre a célra (amúgy sem tudtam mit kezdeni vele). Persze azért, hogy az eső vagy a hó nem kerüljön a zsákok alá leterítettem egy külső fóliaréteggel is.
Majd pedig téglákkal leterheltem, hogy ne vigye el az első szellő a takarófóliát.


Ez a jelenség megtörténik MINDEN az ég felé néző felülettel! Ahol megoldott az alsó sík átszellőztetése, akkor ott persze nem halmozódik fel a nedvesség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése